Każdy człowiek ma indywidualny sposób oddychania, własny rytm oddechowy, który jest odzwierciedleniem naszej kondycji psychicznej. Nasze samopoczucie, sposób myślenia wiążą się ze sposobem oddychania. Kontrolując swój oddech panujemy nad własnym samopoczuciem, możemy stawić czoło przykrym uczuciom takim jak: zmęczenie, złość, niepokój, przygnębienie, bezsenność. Oddech jest również najlepszym sposobem na radzenie sobie ze stresem a poród to wyjątkowo stresująca sytuacja, dlatego przedstawiamy rodzaje oddechu wg Ballentaine’a:
Oddech obojczykowy – krótki i płytki.
Oddech piersiowy – nieco głębszy oddech, angażujący nieco większą ilość pęcherzyków płucnych.
Oddech przeponowy – najgłębszy ze wszystkich rodzajów oddechu. Jest głęboki, powolny i spokojny- daje on ukojenie.

6 kroków
1.Uświadom sobie jak oddychasz, odczuj swój oddech.
2.Skoncentruj się na swoim oddechu.
3.Oddychaj przez nos.
4.Posłuchaj swojego oddechu.
5.Wydłużaj swój oddech.
6. Ćwicz oddech regularnie, ale pamiętaj: nic na siłę! Oddychasz za dwoje :)

Ćwiczenie oddechowe

– Wdech przez nos- odczuj jak twój brzuch wysuwa się do przodu (przy wdechu możesz w myślach odliczać do 3).
– Wydech przez usta (postaraj się, aby wydech był dłuższy niż wdech).

Czy wiesz, że zdrowa osoba wykonuje:
14-17 oddechów na minutę
Około 1000 oddechów na godzinę
23-24 tysiące oddechów w ciągu dnia
8-9 milionów oddechów w roku

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o